Injustice 2 nu e cel mai mare, nici cel mai important proiect pe care l-am făcut, dar cu siguranță e cel mai cool. Poate datorită procesului fascinant prin care se dă naștere unui personaj de animație și datorită secretomaniei care l-a înconjurat pentru aproape un an.
Mă rog, gradul de profesionalism cu care se tratează absolut orice proiect aici e de necomparat cu experiența mea anterioară. N-am ajuns nici măcar acum, după doi ani și jumătate, să privesc asta ca pe o normalitate. Când îi mai povestesc soțului, după o filmare, cum ăia se îngrijesc să iei o pauză la fiecare jumătate de oră, să nu-ți fie frig, să nu te simți left out din niciun punct de vedere, să te hidratezi, sau să iei o gustare măcar o dată la două ore, îmi răspunde veșnic plictisit că e normal, doar nu suntem sclavi pe plantație.
Acum un an de zile, agentul meu îmi spunea că am câștigat un casting ca personaj “important” într-un video game. Nu m-am entuziasmat foarte tare pentru că n-am mai jucat un video game de la Mario încoace sau vorba Ioanei -eu nu știu decât de Chicken Invaders, mi se căcau niște găini ouă în cap- Mă lasă total rece această formă de divertisment. Știam că o să fie o scanare facială și corporală, aveam stabilit fee-ul, ziua proiectului și cam atât.
Am primit însă un telefon disperat de la producție cu o zi înainte, că uitaseră să mă întrebe când au făcut booking-ul, dacă am botox. M-am și speriat, oare trebuie să am? Era vreun mesaj că arăt ca dracu și să-mi fac ceva la față? Abia când i-am cunoscut pe creatorii personajului, mi-au explicat că dacă aveam botox în față, nu mai puteam să dau naștere la toate expresiile pe care le voiau ei, umane de altfel. Era un deal breaker se pare.
La orice job semnezi contract de confidențialitate, dar ce-am semnat la această colaborare a fost ridicol. Zeci de pagini de interdicții, să nu vorbesc, să nu șoptesc, să nu scriu, să nu visez… Abia după ce-am citit o oră ce n-am voie să fac, mi s-a dezvăluit că voi fi the woman behind the Catwoman. Mă rog, eu nici atunci n-am fost entuziasmată. am spus un cuminte “Cool”. Motivele vi le-am dezvăluit, că nu mi-au plăcut niciodată super-eroii, că nu înțeleg de ce sunt atât de iubiți și de populari și, binențeles, pentru că sunt o țărancă.
Cool, în schimb, mi s-a părut absolut tot ce s-a întâmplat în laboratorul ăla. De la studiouri și oamenii care lucrau la proiect, până la procesul de screening. O atmosfera de poveste efectiv, niște australieni care ascultau diverse voci, un loft în care un tip extrem de înalt se antrena ca nebunul, pentru o scanare a luptelor banuiesc, niște nerds care aveau birourile pline cu figurine ale supereroilor creați de studiouri – o altă realitate parcă.
Mi-au explicat că au făcut un scouting pe la toate agențiile din Illinois ca să găsească actrița care să-i împrumute trăsăturile descreieratei de Catwoman. Căutau o față matură, nu una de adolescentă, un maxilar proeminent și poate un nas cu personalitate. Yeap, în sfârșit nasul meu de papagal (Psittacula eupatria, nu orice papagal) face ceva bun în viața lui.
Foarte interesant procesul. Se face pe bază de senzori biometrici. Fața complet demachiată e punctata cu niște buline albe care sunt detectate de aparatele foto amplasate în jurul tău. Multe aparate. Toate. Stai efectiv într-un tunel vertical tapetat cu camere de luat vederi ore întregi și ești scanată din toate unghiurile posibile. Și apoi începe nebunia expresiilor, zâmbet cald, zâmbet ironic, zâmbet cuceritor, râs, râs diabolic, râs de învingâtor, dezgust, dezgust cu ochii bulbucați, tristețe, durere, dezamăgire, îmbărbătare, scârbă, tras cu ochiul, neîncredere, isterie, groază, disperare, nervi …la un moment dat le vedeam pe un ecran, mutre de psihiatrie, nu altceva.
Ei adaugă în post producție machiajul, costumul și anumite augmentări necesare, dinții ăia puternici, spatele lat, umeri și picioare musculoase.
Injustice 2 e unul din cele mai așteptate jocuri video din lume, lansat de Warner Bros și creat de NetherRealm, în frunte cu Ed Boon. StudiosNetherRealm a dat naștere și la prima serie Injustice: Gods amongst Us, în 2013, un succes enorm pe piața video game-urilor, iar Injustice 2 se presupune că o să aibă încasări record. Apare pe piață în luna mai.
N-am realizat cât e de cunoscut și de așteptat jocul ăsta și personajele lui, până de curând, când am început să citesc forumurile de specialitate sau am văzut reacția oamenilor din jur când aflau că n-a venit nimeni din LA să fie Catwoman, cum se bănuia.
Replica preferată: Batman- I thought you’re done with crime! Catwoman- How else can a girl get your attention?
E foarte funny să mă vâd mânuind sabia sau dând cu biciul, eu care n-am fost niciodată vreo vânjoasă, vreo sportivă sau vreun pericol pentru cineva, din punct de vedere fizic. Dar acum sunt!! Pentru că behind every woman, there is a Catwoman… pfff
4 comments
Felicitati! Nu stiu daca te referi la profesionalismul din tara sau la condotii,dar aici, ca si in State unde am lucrat in industrie, sunt proiecte si proiecte. Tu ai agent acolo si totul e ok. Dar in productiile independente de acolo…e jale si saracie. Iar la noi poate si groaznic. Dar si foarte profi. Crede-ma, filmarile lui Mungiu, Puiu si alti mari regizori sunt egale cu cele din State din toate punctele de vedere. Uneori mult mai profi. Tu ai lucrat mult in televiziune aici. Am lucrat si eu si stiu ca e multa saracie si, din pacate, multi oameni slab pregatiti luati…de nu stiu unde. Nu am vazut niciodata in televiziune ca cineva de la costume sa aiba grija sa nu le fie frig celor care filmeaza. Pe platourile de la filmele romanesti e ceva atat de banal. Chiar si la filmele studentrsti.
Multumesc Ana. Si mersi ca ai impartasit experientele personale 🙂
Vaaaiiii, te ador!!! Am vazut story mode-ul si este genial!!!! Esti pur si simplu superba ca si Catwoman si ma simt minunat sa stiu ca o romanca a ajuns sa fie face model-ul pentru personajul meu dc preferat! Ai stralucit in acel joc! Te ador si iti multumesc!!! :* XOXO
Andrei, multumesc frumos! Apreciez toate cuvintele frumoase!